Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Grzmiąca zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://bip.grzmiaca.org.pl/.
Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Niektóre dokumenty opublikowane na stronie nie są dostępne cyfrowo. Dotyczy to dokumentów tj. oświadczenia majątkowe, które są skanami. Nie wszystkie takie dokumenty są obsługiwane przez czytniki czytające. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych dokumentów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo.Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Informatyka — e-mail informatyk@grzmiaca.org.pl lub telefonicznie +48 94 37 368 10 wew. 51.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Urząd Gminy Grzmiąca,
- Adres: ul. 1 maja 7, 78-450 Grzmiąca,
- mail: gmina@grzmiąca.org.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Urząd Gminy Grzmiąca, ul. 1 Maja 78-450 Grzmiąca.Parking: przed budynkiem znajduje się parking dla interesantów, na którym wyznaczono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce to oznaczono w sposób pionowy i poziomy.
Wejście do budynku: budynek urzędu mieści się w 3-kondygnacyjnym budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody z poręczami po prawej i lewej stronie. Wejście jest wyposażone w platformę dla osób z niepełnosprawnością. Przy schodach znajduje się również dzwonek dla osób ze szczególnymi potrzebami, za pomocą którego można przywołać pracownika.
Sekretariat: mieści się na I piętrze w budynku. Można się tam dostać wyłącznie za pomocą schodów.
Pokój cichej obsługi: w budynku na parterze dostępny jest pokój cichej obsługi. Znajduje się on po prawej strony od wejścia głównego.
Punkt obsługi osób z niepełnosprawnością: mieści się na parterze w budynku przy wejściu głównym. W punkcie obsługiwane są osoby ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność komunikacyjna budynku: w budynku nie ma windy. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W urzędzie istnieje możliwość skorzystania z tłumacza migowego na miejscu, po uprzednim zgłoszeniu. Osoba zainteresowana powinna zgłosić chęć skorzystania z takiej pomocy co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Informacji udzielają pracownicy sekretariatu. Zgłoszenie o potrzebie zapewnienia usługi tłumacza języka migowego dokonuje się poprzez złożenie „Wniosku o zapewnienie dostępności" i wysłanie go na adres siedziby podmiotu lub na adres e-mail: gmina@grzmiaca.org.pl.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.

