Rejestr działalności regulowanej

Rejestr Działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Zgodnie z art. 9b, ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2013, 1399 j.t.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Grzmiąca, tworzy i prowadzi Wójt Gminy Grzmiąca. Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Grzmiąca, obowiązani są uzyskać wpis do rejestru. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt Gminy Grzmiąca, na pisemny wniosek przedsiębiorcy.

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać:

  1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
  2. numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  3. numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
  4. określenie rodzaju odebranych odpadów komunalnych.

Dokumenty:

  1. Wypełniony wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej przygotowany na podstawie art. 9c ust 1-5 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) według załączonego wzoru,
  2. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Zmiany dokonuję się na podstawie pisemnego wniosku
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
  4. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  5. Pełnomocnictwo (przygotowane zgodnie z art. 33 KPA), jeżeli strona działa przez pełnomocnika w tym przypadku dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Opłaty:

Opłatę skarbową pobiera się w przypadkach:

  1. wniesienia wniosku o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej 50 zł (z wyjątkiem: przedsiębiorców, którzy w dniu wejścia w życie ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej),
  2. zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności — 25 zł
  3. gdy strona działa przez pełnomocnika w wysokości 17,00 zł.

Opłatę skarbową wnosi się na konto:

Urząd Gminy Grzmiąca, ul. 1 Maja 7, 78-450 Grzmiąca
14 8562 0007 0036 0524 2000 0040

Termin załatwienia sprawy:

Wpis dokonywany jest w terminie 7 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku.

Wydanie zaświadczenia następuje w ciągu 7 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku.

Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Grzmiąca
Typ pliku: DOC, Rozmiar: 46 KB
Wytworzył:
Izabela Szoć-Regulska
(2023-08-24)
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2023-08-28 09:18:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej
Typ pliku: DOC, Rozmiar: 35 KB
Wytworzył:
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2022-11-16 03:48:57)
Ostatnio zmodyfikował:
Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Typ pliku: DOC, Rozmiar: 22 KB
Wytworzył:
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2022-11-16 03:48:54)
Ostatnio zmodyfikował:
Wytworzył:
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2022-11-16 03:45:35)
Ostatnio zmodyfikował:
Krzysztof Górniak
(2024-03-20 12:02:11)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki