Wydzierżawianie gruntów stanowiących własność gminy

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek sporządzony własnoręcznie przez wnioskodawcę określający powierzchnię i położenie gruntu mającego być przedmiotem dzierżawy jak również jego przeznaczenie
  2. Aktualna mapa z wykreśleniem planowanej dzierżawy , decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku planowanej zabudowy np. garaż, pawilon, parking.

Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. "h" ustawy z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022r. poz. 2142).

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminy

Termin i sposób załatwienia sprawy

  1. W przypadku wydzierżawienia gruntu po raz pierwszy okres załatwienia wniosku wynosi ok. 3 miesiące. Jest to okres potrzebny do skompletowania niezbędnych opinii, sporządzenia wykazów i wywieszenia na tablicy ogłoszeń, ogłoszenia w prasie, sporządzenia umowy dzierżawy.
  2. O każdym przypadku przedłużenia terminu załatwienia wniosku z przyczyn niezależnych od urzędu, wnioskodawca jest informowany pisemnie wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz przewidywanego terminu załatwienia wniosku.

Jednostka odpowiedzialna

Gospodarka Nieruchomościami

pok. 107

tel. 37-368-10 wew. 36

Podstawa prawna

  1. Art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1899 z późn. zm.)
  2. Art.18 ust.2 pkt9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 559 z późn. zm.)
Wytworzył:
Alfred Wieliczko
(2022-10-21)
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2022-10-21 11:55:42)
Ostatnio zmodyfikował:
Krzysztof Górniak
(2024-03-20 11:55:23)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki