Ustalenie numeru porządkowego dla nieruchomości

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości zawierający: imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres, określenie statusu budynku (budynek istniejący/w trakcie budowy/prognozowany do wybudowania) oraz jego usytuowanie (budynek naziemny/podziemny).
  2. Załączniki:
    1. mapa ewidencyjna lub sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 lub 1:1000 z wrysowanym budynkiem,
    2. dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości - w przypadku, jeśli wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków,
    3. w przypadku, gdy wniosek dotyczy budynku prognozowanego do wybudowania i działka nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego:
  • ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z załącznikiem graficznym z własnoręcznie wrysowanym budynkiem lub
  • ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania działki, stanowiącym załącznik do tej decyzji.

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminy

Opłaty

Opłata skarbowa:

  • od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego nie pobiera się opłaty skarbowej,
  • od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego nieruchomości/budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł. 

Termin i sposób załatwienia

Wydanie stosownego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

Jednostka odpowiedzialna

Stanowisko do spraw gospodarki nieruchomościami pok. 107 - tel. 94 37 368 10 wew. 36.

Podstawa prawna

  1. Art. 47 a oraz art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1990 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1368). 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Typ pliku: DOCX, Rozmiar: 14 KB
Wytworzył:
Alfred Wieliczko
(2024-07-30)
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2024-07-30 11:18:54)
Ostatnio zmodyfikował:
Wytworzył:
Alfred Wieliczko
(2022-10-21)
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2022-10-21 11:52:29)
Ostatnio zmodyfikował:
Krzysztof Górniak
(2024-03-20 11:56:30)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki