Ustalenie numeru porządkowego dla nieruchomości
Wymagane dokumenty
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości zawierający: imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres, określenie statusu budynku (budynek istniejący/w trakcie budowy/prognozowany do wybudowania) oraz jego usytuowanie (budynek naziemny/podziemny).
- Załączniki:
- mapa ewidencyjna lub sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 lub 1:1000 z wrysowanym budynkiem,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości - w przypadku, jeśli wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków,
- w przypadku, gdy wniosek dotyczy budynku prognozowanego do wybudowania i działka nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego:
- ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z załącznikiem graficznym z własnoręcznie wrysowanym budynkiem lub
- ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania działki, stanowiącym załącznik do tej decyzji.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy
Opłaty
Opłata skarbowa:
- od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego nie pobiera się opłaty skarbowej,
- od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego nieruchomości/budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł.
Termin i sposób załatwienia
Wydanie stosownego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
Jednostka odpowiedzialna
Stanowisko do spraw gospodarki nieruchomościami pok. 107 - tel. 94 37 368 10 wew. 36.
Podstawa prawna
- Art. 47 a oraz art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1990 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1368).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Inne informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
