Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
  2. Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.
  3. Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.
  4. Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną .
  5. Opinię w formie postanowienia o zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym.

Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. "h" ustawy z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022r. poz. 2142).

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminy

Termin i sposób załatwienia sprawy

Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Grzmiąca w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.

Jednostka odpowiedzialna

Gospodarka Nieruchomościami

pok. 107

tel. 37-368-10 wew. 30

Podstawa prawna

  1. Art.92 do art.99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1899 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004r. Nr 268, poz. 2663 z późn. zm.).
Wytworzył:
Alfred Wieliczko
(2022-10-21)
Udostępnił:
Krzysztof Górniak
(2022-10-21 11:48:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Krzysztof Górniak
(2024-03-20 11:57:19)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki