Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
Wymagane dokumenty
- Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
- Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.
- Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.
- Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną .
- Opinię w formie postanowienia o zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. "h" ustawy z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022r. poz. 2142).
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Grzmiąca w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
Jednostka odpowiedzialna
Gospodarka Nieruchomościami
pok. 107
tel. 37-368-10 wew. 30
Podstawa prawna
- Art.92 do art.99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1899 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004r. Nr 268, poz. 2663 z późn. zm.).